Bel ons nu voor direct advies!

Home - Bedrijven - Contractenrecht - Het aangaan van overeenkomsten

Het aangaan van overeenkomsten

Een overeenkomst is eigenlijk niets meer dan een afspraak. Een afspraak over wat u gaat doen. Dat kan bijvoorbeeld een koopovereenkomst zijn maar ook een huurovereenkomst, een geldleenovereenkomst of een arbeidsovereenkomst. Steeds is het onderwerp van de overeenkomst anders.

Het verdient de voorkeur om overeenkomsten schriftelijk aan te gaan. Dan staat immers zwart op wit wat partijen willen en wat de verplichtingen zijn van eenieder. Wij kunnen voor u overeenkomsten opstellen zodat u weet dat alles goed op papier is vastgelegd. Toch is het veelal niet verplicht om een overeenkomst schriftelijk aan te gaan. In beginsel is een overeenkomst vormvrij.

Vaak ontstaan geschillen over de uitvoering van een overeenkomst. Bijvoorbeeld geschillen over de kwaliteit van het geleverde werk, de kwaliteit van het geleverde product, de kwaliteit van de geleverde dienst of bijvoorbeeld een geschil over de betaling van het afgesproken bedrag of de terugbetaling van een geldlening.

Wij bij van der Kooij Besters Advocaten kunnen u helpen om te zorgen dat uw wederpartij zijn of haar verplichtingen die uit een overeenkomst voortvloeien, ook nakomt. Indien nodig doen wij dat via de rechter.

Afspraak is afspraak vinden wij bij Van der Kooij Besters Advocaten.

Bij Van der Kooij Besters Advocaten helpen we u graag verder!

INTERNATIONAL CLIENTS:

At Van der Kooij Besters Advocaten we also work for international clients. We are happy to provide you with the best legal assistance possible. Please go to our international page for more information.

Voor vragen kunt u terecht bij de volgende advocaten:

Rosalie van RooijenAdvocaatTel. 020-209 00 23
Romana BloemJuristTel. 020-209 00 18