Onze aanpak en stappenplan
Hoe gaan wij te werk en zorgen we dat alles zo snel als mogelijk gaat? Wij werken met de volgende stappen:
Stap 1
U komt bij ons langs voor een intake gesprek. Als u niet langs kunt komen door het letsel kunnen we ook bij u langskomen, of voeren we een beeldgesprek, bijvoorbeeld via skype of facetime. We maken tijdens dit eerste gesprek en de uren en dagen erna een analyse van uw zaak en geven u ons advies.
Stap 2a
We stellen de veroorzaker aansprakelijk en sommeren de veroorzaker de aansprakelijkheid te erkennen en de schade te vergoeden. In veel gevallen wordt door onze tussenkomst de aansprakelijkheid erkend.
Stap 2b
Wanneer de veroorzaker of diens verzekeraar weigert om de aansprakelijkheid te erkennen en wij vinden dat u een sterke zaak hebt starten we een procedure voor u op. Meestal zal dit een zogenoemd deelgeschil zijn, soms een dagvaardingsprocedure. De rechter zal dan een oordeel geven over uw zaak en beslissen of de veroorzaker wat hem betreft aansprakelijk is voor uw schade.
Stap 3
De aansprakelijkheid voor uw schade staat nu vast. Dit is het moment dat we uw schade gaan berekenen. Dit doen we niet alleen aan het einde van uw zaak, maar doorlopend. We zorgen er ook voor dat u doorlopend voorschotten krijgt van de wederpartij. Uw schade loopt namelijk ook door en die moet vergoed worden, hoe kan u anders uw kosten en vaste lasten blijven betalen?
Stap 4
We treffen een eindregeling met de veroorzaker van uw schade of diens verzekeraar. We leggen deze regeling vast in een overeenkomst.